Zaterdag 17 januari - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 januari - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 januari

18 Januari 2015 | India, Benares

Vandaag is het zaterdag, maar er is gewoon les. This is not a holiday!
Er waren iets meer kinderen, 11, en het lijkt iets minder koud te zijn en ook iets minder mistig. Dat laatste vind ik balen, want volgens mij hadden we best naar Agra kunnen gaan, maar ja.
Julie nam het grootste deel van de les voor haar rekening en ik observeerde haar zodat ik haar straks gerichte feedback kan geven. Ze gaf een les over het gebruik van woorden zoals always, sometimes, usually etc. en aan het eind van de les was er tijd om het geleerde toe te passen door middel van een bordspel. Daar zijn de kinderen echt gek op en het is nog leerzaam ook.
De docenten waren ook weer met zo'n zeven personen want er waren er twee die examen moesten doen voor hun opleiding. Ik heb het idee dat ze veel opsteken van de lessen maar het startniveau is niet al te hoog en de niveauverschillen zijn ook enorm.
In de avond gingen we eten bij de Mac want die hebben ze hier uiteraard ook. Geen hamburgers natuurlijk in het land van de Heilige Koeien, maar wel cola, friet en chickenburgers. Iedereen zat heerlijk te bunkeren want het Indische eten is zeker lekker, maar zo af en toe iets Westers is ook niet te versmaden.
Na het Macavontuur gingen we naar de film, een echte Bollywoodkraker, PK, met een echte Bollywoodster in de hoofdrol. Het was erg grappig want het begin van de film speelde zich nota bene af in Brussel! De film was niet ondertiteld dus we moesten het proberen te volgen met onze minieme kennis van het Hindi. Het was toch vermakelijk, want er werd veel in gedanst en gezongen op een grappige manier, bijvoorbeeld door allerlei mannen in klederdracht of met tulband die maffe pasjes deden. Pas op het eind vielen voor ons de puzzelstukjes in elkaar, want toen bleek dat de hoofdpersoon een alien was die niet, zoals we dachten, op zoek was naar god maar naar zijn ketting (die hij Bagwan, God, noemde) waarmee hij zich kon teleporteren naar zijn ruimteschip. De bioscoopstoelen waren heerlijk zodat de meesten van ons af en toe even wegdutten.
Morgen hebben we een vrije dag, onze laatste, en we gaan dan eens kijken wat er nog meer te zien is in deze stad.

• 19 Januari 2015 - 15:13

Karin:

Geniet van je vrije dag! Even je eigen weg zoeken en dingen gaan bekijken!

• 19 Januari 2015 - 20:54

Bernadette:

Wat een mooie ervaringen bernie!
    Geniet er nog van!