Vrijdag - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2015 | India, Benares

Vandaag was het echt superkoud!
In de mist liep ik dus de inmiddels bekende weg naar school.
De les met de kindern verliep soepel. Wat wel erg raar is, is dat er elke dag kinderen afwezig zijn en dat er steeds weer nieuwe bij komen.
De Leijgraaf keycords die we meegenomen hebben, gebruiken we wel , maar we komen er steeds tekort. Vandaag kwamen er ook twee 'wise guys' uit groep 10 in onze les. Ze kwamen bij ons zitten omdat er in hun klas geen docent was? Ze waren niet echt van plan om iets te doen, maar ik maakte ze meteen duidelijk dat dat niet de bedoeling was. Toen deden ze gelukkig gewoon mee met de rest.
Aan het eind hadden we een spelletje, een bordspel waarbij ze vragen moesten maken. Maar ze snapten het principe van een bordspel niet echt en het verschil in niveau is ontzettend groot. Mijn groepje wist er geen raad mee, toen besloot ik om ze maar elke keer zinnen na te laten zeggen en dat deden ze graag en dat vonden ze prachtig.
We hadden nog even tijd over dus we gingen snel kopieren en ik kocht nieuwe blitse blauw met groenen schoenen die ik hier mooi smerig kan maken. Voor de zekerheid heeft Joleen alvast een foto gemaakt voor voor en na.
Na de lunch waren de docenten weer aan de beurt en ook nu waren er weer nieuwe. Ik ging maar gewoon verder met mijn groep van gisteren en dat ging erg leuk. Ze zijn erg fanatiek en willen alles zo goed mogelijk doen. Mooi zo!
Na de les was het tijd voor onze volgende workshop, Indian cooking. JP en ik leerden hoe je een zoet gerecht, Halwa moet maken. Dat kan ik thuis ook wel namaken en we maakten ook zelf chepati. Volgende week hebben we nog een les, dus die Indische rijsttafel kan ik straks zeker maken.
Er stond ook nog een yogales op het programma en hiervoor moesten we weer terug naar de school, in de vrieskou. Ik merk wel dat ik al veel soepeler ben dan in het begin!
Vandaag ga ik maar eens vroeg naar bed want morgenvroeg om zes uur gaan Joleen en ik naar de ochtendcermonie bij de Ganges kijken. Dat schijnt een mooie gebeurtenis te zijn met live muziek en gezang. Ik ben benieuwd.
Tijdens het eten vertelde Seema dat ze haar man nog nooit had gezien toen ze met hem trouwde, het is een arranged marriage. Net toen ze me haar trouwfotos wilde laten zien, klopten Julie en Michelle aan. Die konden hun huis niet in want de hele familie was naar het concert en zij hadden geen sleutel. Ze werden liefdevol opgevangen door die aardige Seema. Die trouwfotos dat komt wel een andere keer en ik heb het idee dat Seema ook wel zal vertellen hoe dat nou is om een arranged marriage te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6722

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 24 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: