Dinsdag 20 januari - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 januari - Reisverslag uit Benares, India van BernieRaaijmakers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 januari

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2015 | India, Benares

Het leek vandaag iets minder koud te zijn maar toch ging ik naar school met het gebruikelijke pakket kleren aan: lange flodderbroek ( geen maillot deze keer), t-shirt, blouse, jasje en winterjas en sjaal.
De koe waarvan ik dat ie een paar dagen geleden was overleden, is nu echt dood en weg. Gisteren kwam ik erachter dat het arme dier nog leefde. Er zat namelijk een Amerikaanse vrouw in een tuinstoel te waken bij de koe en er was een vuurtje gemaakt om de koe (en ik denk ook de vrouw) warm te houden. Ik bleef even stil staan om te kijken en toen zei de vrouw dat de koe al acht dagen zo ziek was en dat ze hoopte dat ie snel dood zou gaan. Toen keek ik nog een keer goed en inderdaad de koe had haar ogen nog open. Nu is ze dus echt dood en weg en ook de Amerikaanse is vertrokken. Volgens Katarina is ze de eigenaresse van Oum Cafe en heeft ze meer op met koeien dan met mensen; tegen Indiers gaat ze blijkbaar enorm tekeer. Ze schijnt zelf ook een koe gehad te hebben die een paar weken geleden is overleden. Sindsdien is ze in de rouw en draagt ze witte kleren als teken van rouw. In Varanasi zijn beste veel Amerikanen en Europeanen. Je kunt ze in een paar groepen verdelen: de hippies die hier komen voor de spiritualiteit en de weldoeners die, zoals bijvoorbeeld Pierre, een school bouwen, mensen willen helpen of kinderen les willen geven. En er sijn er natuurlijk ook die een beetje van allebei hebben.
Vandaag volgden we het gebruikelijke programma: lesgeven aan de kinderen en aan de docenten en erna een workshop. De lessen verliepen vandaag echt goed en zowel de kinderen als de docenten beginnen echt bepaalde zaken door te krijgen. Veel herhalen en oefenen heeft dus echt effect. Practice makes perfect.
De cultuurklas van vandaag ging niet door waardoor yoga wat vroeger kon worden gezet zodat we lekker op tijd klaar waren.
Daarna heb ik nog vrij lang zitten praten met Seema, haar man en zoon Yash. Het was een leuk gesprek waarin we elkaars gebruiken met elkaar vergeleken. Leuk om nu ook eens met de man des huizes te hebben gesproken.
Vrijdag is ons afscheidsfeest en daarvoor moeten we iets voorbereiden. Onze gastgezinnen en de workshopdocenten zullen hierbij aanwezig zijn en ook nog wat andere celebs. Joleen en ik gaan in elk geval samen iets opvoeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6725

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 24 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: